Veiksmingi bendravimo būdai: vengimas naudoti „kodėl?“

veiksmingi bendravimo būdai vengimas naudoti kodėl mokyk ir mokykis

Efektyvus bendravimas yra būtinas kuriant tvirtus santykius ir išvengiant nesusipratimų. Vienas paprastas būdas pagerinti bendravimo įgūdžius yra vengti žodžio „kodėl“. Pašalinę šį žodį iš savo pokalbių, galite sukurti pozityvesnę ir atviresnę aplinką efektyviam bendravimui. Šiame straipsnyje išnagrinėsime priežastis, kodėl vengimas „kodėl“ gali pagerinti jūsų bendravimą su kitais ir pateiksime praktinių patarimų, kaip pritaikyti šią techniką kasdieniuose pokalbiuose.

Supraskite klausimų „Kodėl“ poveikį

Emily Morter nuotrauka „ Unsplash “ .

Klausimai „kodėl“ dažnai gali būti konfrontaciniai arba kaltinantys, o kitas asmuo išgirdęs „kodėl“ gali pradėti gintis bei teisintis. Tai gali trukdyti atviram ir sąžiningam bendravimui. Suprasdami klausimų „kodėl“ poveikį, galite sąmoningai stengtis jų nenaudoti ir sukurti pozityvesnę bei produktyvesnę bendravimo aplinką.

Naudokite atvirus klausimus

Užuot klausę „kodėl“, pabandykite naudoti atviro tipo klausimus, kad paskatintumėte dėmesingesnius ir išsamesnius atsakymus. Atviri klausimai leidžia kitam asmeniui pasidalyti savo mintimis, jausmais ir patirtimi nesijaučiant tardomam ar teisiamam. Pavyzdžiui, užuot klausęs „Kodėl priėmėte tokį sprendimą? galite paklausti : „Ar galite daugiau papasakoti apie veiksnius, kurie turėjo įtakos jūsų sprendimui?. Šis požiūris skatina bendradarbiavimą, supratingumą ir stipresnį santykių kūrimą pokalbio metu.

Sutelkite dėmesį į empatiją ir supratimą

Bendraujant su kitais svarbu sutelkti dėmesį į empatiją ir supratimą. Tai reiškia, kad reikia atsidurti kito žmogaus vietoje ir stengtis pažvelgti į dalykus iš jo perspektyvos. Parodydami empatiją galite sukurti saugią ir palaikančią aplinką atviram ir sąžiningam bendravimui. Venkite daryti prielaidų ar skubotų išvadų, o aktyviai įsiklausykite į kito žmogaus mintis ir jausmus. Tai padės jums užmegzti tvirtesnius santykius ir pagerinti bendravimo įgūdžius.

Praktikuokite aktyvų klausymąsi

Aktyvus klausymasis yra esminis efektyvaus bendravimo įgūdis. Tai apima visišką dėmesio sutelkimą klausantis kalbančiojo žmogaus, o ne tiesiog pasyvų žodžių girdėjimą. Norėdami praktikuoti aktyvų klausymą, visą dėmesį skirkite kalbėtojui, palaikykite akių kontaktą ir nepertraukite ar neformuluokite savo atsakymo jam kalbant. Parodykite, kad esate įsitraukę, linktelėdami, naudodami žodines užuominas, pvz., „mhm“ arba „supratau“, ir užduodami aiškinamuosius klausimus, kad suprastumėte jų požiūrį. Praktikuodami aktyvų klausymąsi, galite skatinti geresnį supratimą ir ryšį bendraudami su kitais.

Naudokite teigiamą kalbą

Nick Fewings nuotrauka svetainėje Unsplash

Bendraujant su kitais svarbu vartoti pozityvią kalbą su kuo daugiau teigiamų žodžių, kad pagerintumėte bendravimą. Užuot sutelkę dėmesį į neigiamą kalbą, pabandykite perfrazuoti savo teiginius teigiamai ir konstruktyviai. Pavyzdžiui, užuot klausęs „Kodėl tai padarei? kuris gali atrodyti kaip kaltinimas, pabandykite paklausti: „Kas paskatino jus priimti tokį sprendimą? Tai leidžia užmegsti atviresnį ir nesmerkiamą pokalbį. Naudodami teigiamą kalbą galite sukurti palankesnę aplinką.

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas